De la schita la pictura – Exemplul 1

De multe ori privim un tablou fara sa ne dam seama cat de multe ore de munca a necesitat si cat efort a fost depus pentru realizarea lui.
O pictura complexa presupune gandirea in prealabil a unei compozitii, si o multitudine de schite. In acest stadiu, artistul se poate raszgandi ori de cate ori vrea, si va rearanja elementele pana cand va fi multumit de rezultat.
In acest exemplu, am sa iti prezint o parte din cei mai importanti pasi pe care Stephanie Pui-Mun-Law i-a parcurs pana la finalizarea unei picturi deosebite realizate cu mai multe medii, principalul fiind acuarela.
Tabloul, evaluat la $1500.00, are dimensiunea de 20×12 inchi si se numeste “In urmarirea visului”.

GRATUIT. Lectii De Pictura Pe Email!
Aboneaza-te pentru a primi gratuit lectii de pictura
Artista a inceput prin schitarea unor bucati din imaginea finala intr-un caiet de schite. De multe ori se intampla ca imaginea finala sa fie rezultatul unei viziuni neintegrale. Avem in cap diferite personaje in diferite pozitii, dar nu stim din start cum le vom uni intr-o compozitie unitara. Gandirea unui tablou complex se face, deci, pe bucati, in timp, cu rabdare, punand negru pe alb (adica schitand pe hartie) fiecare particica a viziunii de indata ce aceasta prinde contur in spatele retinei, adica in mintea noastra.
Dupa ce a determinat fiecare personaj al conceptului pe care dorea sa-l picteze – adica fiecare copil care alearga dupa vis – Stephanie a simtit ca, pentru fundal, are nevoie de un cadru natural, si mai precis, o padure cu copaci batrani, impunatori prin dimensiunile lor mari fata de micimea copiilor, asa cum numai intr-un vis putem gasi. Prin stabilirea cadrului natural, compozitia a devenit mai clara in viziune. Pozitia fiecarui personaj s-a stabilizat printre copaci intr-un mod armonios. In acest punct este important sa fi stabilit un echilibru intre elemenete. Regulile de compozitie se fac observate: visul (reprezentat de zana calare pe un peste zburator) se afla intr-un punct aflat in centrul spiralei Fibonacci.
Ulterior, au aparut mici schimbari, care, conform artistei, au “dinamizat” imaginea ce parea prea statica. De exemplu, terenul a devenit mai abrupt. Printre crengile copacilor se vede luna, astfel incat privitorul va face usor legatura dintre noapte si vis. In plus, prin pozitia sa, luna devine sursa ideala de lumina pentru iluminarea principalei zone din compozitie: zana si pestele zburator. Nu exista metoda mai buna de atragere a atentiei catre subiectul principal, decat printr-o iluminare selectiva a regiunilor compozitiei.
Trecerea de la vechea compozitie la noua compozitie a fost facuta prin scanarea schitei initiale si a crochiurilor din caietul de schite. Intr-un program pe calculator, Stephanie a luat fiecare copil in parte si l-a “plasat” in diferite locuri pana cand i-a gasit pozitia perfecta. Pentru a reda cat mai corect perspectiva, fiecare copil a fost redimensionat.
Modificarile finale cuprind inversarea imaginii, astfel incat “visul” se afla acum la dreapta, iar copiii care il urmaresc la stanga. Au inceput sa se contureze cateva detalii: stancile de la baza, tufisurile de langa trunchiurile copacilor, si frunzisul. In plus, se observa o schitare mai detaliata a partii drepte fata de cea stanga. Acest lucru denota faptul ca in acest stadiul al schitei, artista deja vizualiza o pictura intunecata in partea stanga, si luminoasa spre dreapta, ceea ce automat reduce din multimea detaliilor necesare pentru partea intunecata. Aceasta este schita finala:
Contrastul dintre cele doua parti este subliniat in continuare si de alegerea culorilor. Daca, spre exemplu, Stephanie ar fi folosit aceleasi culori pe intreaga suprafata, pictura ar fi pierdut din dinamism si sentimenul de mister combinat cu fantezie. Atunci cand visam, iesim dintr-o lume si intram in alta. Acest lucru este evidentiat prin trecerea diagonala de la mov la verde.
In final, iata cateva detalii ale picturii (click pe imagini pentru a mari). Se observa textura obtinuta prin adaugarea de cerneala intr-un mediu apos de acuarela. Vom discuta aceasta tehnica intr-una din lectiile finale ale cursului.
Pentru mai multe detalii, viziteaza site-ul lui Stephanie: http://shadowscapes-stephanielaw.blogspot.ro/
- Secretele Nuanțelor de Gri în Pictură - 17/04/2024
- Alegerea Instrumentelor Potrivite pentru Desenul Portretelor - 05/09/2023
- Tipuri de Hârtie pentru Desen și Cum Alegi Hârtia potrivită - 31/08/2023
- De ce este atât de greu sa desenam portrete? - 28/08/2023
- 5+1 Motive pentru Care Merită Să Pictezi Când Ieși la Pensie - 24/08/2023
- 6 Greseli Frecvente in Desenul si Pictura Portrelor - 21/08/2023
- Modernismul în Pictură: O călătorie către exprimarea liberă a creativității - 16/08/2023
- Cum va influența inteligența artificială arta și artiștii? - 15/08/2023
- Lupta împotriva Burnout-ului Creativ: Cum să-ți recâștigi pasiunea și inspirația - 09/08/2023
- Răsfăț pentru suflet: Reducerea stresului cu terapia prin artă - 04/08/2023
Leave a comment