Interpretarea unei Fotografii in Scopul Crearii unei Picturi

Daca esti abonat la lectiile de pictura gratuite, ai citit prima lectie intitulalta “Pictura este Opusul Exactitatii”. Daca nu, aboneaza-te acum si citeste-o. Acest articol este o completare a lectiei. O completare pe baza unor explicatii foarte bune de la artista americanca Jan Blencowe.

BittersweetOctober_edited-1

Dulce-amarui octombrie, 20X24, acrilice pe panza, autor Jan Blencowe, 2010

Cu ani in urma, cand am inceput pentru prima oara sa pictez, lucram pe baza unor fotografii sau din imaginatie si ma bucuram doar de rezultate mediocre. Cand am descoperit pcitura in aer liber mi s-a spus cu o oarecare nesiguranta ca cea mai buna (unii spuneau chiar singura) metoda de a picta un peisaj era in mijlocul naturii direct in fata subiectului. Picturile in studio si cele pe baza fotografiilor erau strict interzise!

Pictura in aer liber este cea mai buna cale de a deveni un pictor peisagist de prima mana. Intr-adevar cand lucrezi cu viata, fie ca este vorba de un model sau un cadru stabil real cu fructe si flori adevarate (nu din plastic sau din matase), inveti tot ceea ce trebuie sa stii pentru a picta excelent acele lucruri. O realatie intre tine si subiect este esentiala pentru a crea arta autentica.

GRATUIT. Lectii De Pictura Pe Email!

Aboneaza-te pentru a primi gratuit lectii de pictura

In orice caz, dupa cativa ani de experienta in pictura in aer liber si o relatie continua cu natura, descoper ca sunt capabila sa lucrez pe baza unor surse si nu doar cu observare directa.

Acest lucru prezinta anumite avantaje…

  • schitele si studile culorilor acuarela imi permit sa explorez subiectul in diverse moduri avand mai multa libertate
  • fotografiile si videoclipurile ma ajuta sa captez cantitati uriase de informatie despre culoare, textura, iluminare si detalii
  • procesul de parcurgere a materialelor resursa ma ajuta sa imi incetinesc gandurile si sa clarific conceptul picturii
  • imi permite sa interpretez cu mai multa imaginatie si creativitate pentru a captura esenta spiritului scenei, eliberandu-ma de tendinta copierii a ceea ce vad, in defavoarea pictarii a ceea ce simt.

La inceput, cand invatam sa pictam, este o greseala sa sarim peste anii necesari ca sa invatam sa pictam cu precizie ceea ce vedem. Fara acea fundatie, interpretarile tale vor parea goale si nu vor avea forta de convingere. Procesul de evolutie de la “pictarea normala”, inregistrand exact ceea ce vezi, la o viziune interpretativa mai personala, ar trebui sa decurga normal. Ai putea opta de asemenea pentru “pictarea normala” cu usurinta, prospetimea si indrazneala pentru care pictura in aer liber este cunoscuta. Oricare este valida, ambele sunt “corecte”. In realitate, pictura in aer liber necesita detul de multa editare, ajustare si interpretare, scopul acesteia fiind capturarea fidela a ceea ce este cel mai important si distinct la o scena.

Adevaratul pericol este copierea. Aceasta poate aparea in cazul picturii in aer liber, atunci cand un artist picteaza cu incapatanare exact ceea ce vede chiar daca nu este recomandat pentru realizarea unei picturi bune. Se intampla chiar mai frecvent si are rezultate mai dezastruoase atunci cand se utilizeaza o fotografie. O fotografie este o fotografie. Este o forma de arta complet diferita fata de o pictura si are propriile particularitati care determina succesul acesteia, particularitati care nu determina in niciun caz buna calitate unei picturi.

Mai jos este o fotografie pe care am utilizat-o ca sursa de inspiratie pentru aceasta pictura…

MarshOldLymeCemetary

Copacii rosii/portocalii, texturile ierbii si paleta generala de culori fac ca aceasta fotografie sa fie demna de interpretare. In plus, ceva foarte important, am avut o reactie foarte pozitiva la vederea acestei locatii, se afla la marginea unui cimitir foarte vechi si ceva a rezonat in interiorul meu cand am vazut intreaga zona.

Acum sa aruncam o privire la lucrurile pe care le-am schimbat….

changes

In primul rand, fotografia este mai lunga si are o ratie inaltime-latime diferita, asa ca am fost nevoita sa comprim intreaga scena. In al doilea rand, am schimbat perspectiva, te afli mai la inaltime pentru a putea observa cursul apei cum continua in spate pe dreapta. Acest lucru este important deoarece atrage privitorul mai adanc in pictura. In al treilea rand, am mutat iarba frontala din coltul stang in cel drept al picturii si am subtiat-o putin. Am mutat de asemenea copacul portocaliu de la linia distanta a copacilor, pana in partea mediana a terenului, in dreapta. Am eliminat pinul si creanga cu frunze portocalii din stanga si am mutat acolo copacul intunecat si indepartat. Am diminuat de asemenea reflectia ierbii din centrul picturii. Am eliminat formatiunile de nori de pe cer si am creat o sursa de lumina in partea stanga a cerului. In final, am inmuiat culorile si am adaugat putina atmosfera rozalie.

Pentru mine, aceasta interpretare a scenei capteaza sentimentul pe care il aveam cand am fost acolo. O copie simpla a fotografiei, indiferent cat de perfecta din punct de vedere tehnic nu ar fi transmis atat de multe.

Sursa:http://www.thepoeticlandscape.com/2010/11/interpreting-photo-to-create-painting.html

Leave a comment

Your email address will not be published.


*