Pensule Pentru Pictura In Acrilice (lectia 09)

Pentru că am fost des întrebată ce materiale și pensule folosesc, mai jos ai o recenzie de pensule pentru acrilice pe care le folosesc, alături de câteva specificații despre cum au fost folosite aceste pensule în pictura alăturată.

Datorita timpului scurt de uscare al culorilor acrilice si al relativei opacitati a acestor culori, aplicarea lor pe panza necesita siguranta si precizie. Corecturile se realizeaza mai greu decat in cazul culorilor pe baza de ulei. Mai ales in cazul contururilor.

Prin urmare, este necesar ca miscarea mainii care tine pensula sa fie prelunga. Doar asa poti reusi din prima sa obtii conturul obiectului pe care vrei sa il pictezi intr-o culoare uniforma. Pentru ca linia lunga sa isi pastreze intensitatea, pensula trebuie sa aiba o capacitate mare de retinere a apei si a culorii intre firele sale. Iar daca vrei ca linia astfel trasata sa nu fie tremurata, atunci ai nevoie de o pensula plata.

Avantajele pensulelor Tintoretto 455:

  • Aceste pensule sunt facute din peri sintetici foarte elastici, mai lungi decat alte pensule plate, care retin multa apa. Capacitatea de retinere a apei este ideala pentru trasari lungi si precise, caci, la finalul liniei, nu ramai fara culoare pe pensula.
  • Aceasta capacitate de retinere a apei este ideala si pentru aplicarea de straturi transparente succesive (glazuri).
  • Forma plata a pensulelor permite atat acoperirea unor zone mari cu o culoare compacta, cat si trasarea de linii foarte subtiri (cu ajutorul muchiei). Prin rotirea treptata a pensulei pe masura ce trasezi, se obtin linii a caror grosime variaza intr-un mod placut si elegant.
  • Sunt usor de manevrat datorita manerului scurt.
  • PONT: Exista o tehnica de pictura decorativa (one-stroke), in care aceste pensule plate din par sintetic si elastic, prin incarcarea cu doua culori, produc efecte foarte frumoase.

Exemplu de folosire a pensulelor Tintoretto 455

Am sa-ti arat practic cum m-am folosit de aceste pensule pentru pictura unui tablou cu cale. Aceste flori au o singura petala mare, ale carei margini au o curbura eleganta. In unele locuri, curbura aceasta este ideal sa nu fie realizata pe bucati, ci dintr-o miscare. In plus, textura si forma petalei necesita treceri line intre culori, iar pentru a realiza acest lucru, am aplicat mai multe straturi succesive de culoare cu partea lata a pensulelor.

Materialele folosite:

  • Culori acrilice Lukas Cryl Studio
  • Pensule Tintoretto 455
  • panza de bumbac pe sasiu dimensiune 20x30.

Pentru fundal am folosit o pensula de marimea 8. Peste primul strat de verde am adaugat mai multe straturi neuniforme cu sina natur si umbra arsa, iar in coltul din stanga-jos, putin alb.

PONT: Daca este nevoie sa intinzi culoarea mai mult pentru a fi uniforma, fara pete, traseaza prelung cu pensula in timp ce o ridici.
Ca si cum ar decola un avion.

PONT: Daca vopseaua puternic diluata cu apa a incarcat prea mult pensula, dupa aplicarea culorii pe panza, poti schimba pensula cu una uscata. Vopseaua se poate intinde in continuare cu pensula uscata care va absorbi excesul de culoare apoasa.

Apoi, pentru primele straturi ale inflorescentelor am folosit pensula de dimensiunea 6. In cazul florii din dreapta am amestecat magenta cu albastru cobalt. Elasticitatea perilor pensulelor Tintoretto 455 este utila pentru formarea curburii acestor cale. Efectul elegant si precis al marginilor calelor nu ar fi fost posibil fara aceste pensule.

Ulterior, cu pensulele de dimensiune 4 si 2 am trasat straturi succesive de nuante pentru a reda textura si coloritul gradual din interiorul petalelor. La exterior am pictat cu miscari curbe, prelungi, folosind muchia pensulei. Marginea superioara a inflorescentei am pictat-o cu muchia pensulei plate, rasucind usor, si folosind doar magenta pur. Pentru detaliile mai fine, am schimbat pensulele acestea cu cea mai mica dimensiune: zero.

Pensulele Tintoretto folosite s-au dovedit a fi de o precizie uimitoare in acest mediu lichid cu care am lucrat. Iata un detaliu al picturii, dupa ce am trasat cateva linii pe suprafetele exterioare ale florilor. Scopul acestor linii este de a conferi o textura mai clara petalelor. Albastru cobalt cu alb pe floarea mov, si galben cadmiu cu alb pe floarea galbena. Trasarea se face printr-o atingere foarte usoara cu pensula, fara nicio apasare, cu miscari ample dar rapide.

Cu muchia acestei pensule inmuiata in umbra arsa, am tamponat punctele de culoare inchisa de pe pistilul din mijlocul florii. Am folosit cu success pensula de marime 0 si in cazul semnaturii.

Pictura finala, la lumina zilei, arata astfel:

SFAT: Spala bine pensulele dupa folosire. Nu lasa vopseaua sa se intareasca la baza firelor.
Concluzie: Pensulele Tintoretto 455 sunt ideale pentru pictura liniilor fine, a curburilor delicate si a gradientelor line.

Vrei sa aflii pas cu pas cum a fost realizat acest tablou (si inca multe altele), inscrie-te la cursul de pictura online – Picturia

Poti comanda aceste pensule de la magazinul Colorit.

Pe curand,
Laura Mateescu

19 Comments

  1. multumesc pentru lectie. foarte la obiect.

  2. popescu rodica 17/05/2016 at 10:39 am

    Va multumesc mult pentru lectie. Este foarte utila pentru mine. Ma ajuta sa evit a cumpara ceea ce imi este inutil si fara folos. Sper ca dupa ce imi voi lua asemenea pensule sa pot picta si eu flori care sa arate ca niste flori. Cu deosebita stima, R. Popescu

  3. Indicatii f utile…pracice…ok … mai multa tehnica ne e bine venita !
    multumesc,
    o zi frumoasa!

  4. practice!..suna mai bine!

  5. Extrem de interesant .Miltumesc

  6. nastasie elena 18/05/2016 at 6:26 am

    Frumos ,plăcut ,interesant …dar mai greu de făcut pentru mine ca incepator

  7. Va multumesc foarte mult pentru lectii. Ideea de a realiza un site cu lectii pentru doritorii si pasionatii de pictura este foarte- foarte utila si necesara.
    Succes pe mai departe!

  8. mulțumesc Laura.Apreciez foarte mult lecțiile.Totuși fără un pic de talent nu poți realiza nimic.De exemplu la pictura caliilor la sfârșit a apărut o lumină vie pe care eu nu o realizez și nici nu știu cum să procedez aici intervine talentul studiat Cu respect Lili

    • As spune ca mai degraba experienta in “teoria culorilor” decat talentul. Mai ales pentru cine nu are talent la desen, cineva caruia ii este greu sa deseneze corect proportiile si perspectivele, recomand sa se puna accentul pe invatarea tainelor culorilor. Acest lucru poate suplini enorm. Exista multi artisti, mai ales in arta moderna, care doar din culoare, si fara forme, fac tablouri exceptionane. Acea lumina despre care spui nu este altceva decat contrast al culorilor. 😉

  9. Multumesc pentru lectie. Este foarte utila, bine conceputa si pe intelesul orcarui incepator in pictura.
    Ti as fi recunoscatoare pentru o lectie despre Natura moarta cu diferite obiecte. Multumesc anticipat !

    • Am in plan pe viitor si tablouri cu natura statica (imi place sa ii spun statica decat moarta). Pana acum insa m-am concentrat pe peisaje deoarece mi se pare un subiect mai greu si mai vast.

  10. Multumesc frumos, mi-ati facut o mare bucurie.Fiecare detaliu imi sporeste dorinta de a petrece mai mult timp in lumea culorilor.Numai bine!

  11. Multumesc, o lectie super. foarte frumos tabloul si sugestiv.

  12. alexandru nagy 05/10/2016 at 5:10 am

    Îmi place

  13. Ma fascineaza pur si simplu cand vad cum combinatia culorilor da desenului aspectul tridimensional…. nu pot sa spun ca este usor insa sa realizezi acest lucru…..cere mult studiu, multe incercari , multa vointa…..desigur putin talent nu strica…vreau sa incerc cu pasteluri

  14. Foarte frumos! Multumesc!

  15. Foarte frumos.
    Multumesc.

  16. Mariana Platon 19/02/2018 at 7:29 pm

    Frumoasa expunere.Multumesc.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*